Provocerad som alltid..

Och för en gångs skull är det inte Kissie, den egoistiska divan som retat gallfeber på mig utan det är helt enkelt så att det är artiklar i Aftonbladet, jag vill såklart inte skylla på dom, absolut inte.
Utan på de puckon som medverkar i artiklarna.

Vi kan börja med "Johan", som har dömts till en månads fängelse pga att han kört rattfull och dömts för grovt rattfylleri. Johan har nu skrivit till regeringen för att slippa sitt fängelsestraff pga sin övervikt. Johan är 174 cm lång och väger 208 kg.
Borde han inte ha tänkt på det lite tidigare?
Johan nämner också att han nu ligger på sjukhus och att han inte kan klara sig själv, och att han därför borde slippa sitt fängelsestraff eftersom han inte kan gå på toaletten själv.
Men om han nu ska slippa pga sin övervikt, hur f*n tog han sig då in i bilen och kunde köra iväg?
Hur lyckades en 210 kilosklump med det, men klarar inte av att sitta i fängelse?
Det känns ju som att det är LITE mindre plats i en bil än i en fängelsecell, kanske inte stor skillnad, vad vet jag, jag har aldrig behövt vara på insidan..
Men det måste ju vara skillnad?!


Sen kan vi ju ta upp äldreboendet i Timrå, som har kaffe-, mjölk- och brödranson på de som bor där.
Det är ju inte vårdpersonalen som tagit detta beslut utan de tycker det är lika hemskt som de som bor på hemmet.
Enligt de nya reglerna får varje boende på hemmet
  • 2,5 dl mjölk / dag
  • 2 koppar kaffe / dag
  • 2 brödskivor / dag
Men hur sjukt är inte det?!
De människor som byggt upp det vi andra generationer lever av, ska vi försöka banta ner så mkt som möjligt?
Det är ju så man får nå fel!
Men alla människor i Sverige, de lite "högre" (de är inget annat än idioter i mina ögon) med chefsjobb, höga löner, bonusar och liknande, de kan inte skära ner på detta för det är ju pengar som de jobbar hårt för?
Hårt? Men snälla?
De människor som sitter på äldreboenden och liknande idag, DOM har jobbat hårt.
I skog, mark, kök, kyla, värme, sjukdom...
Inte tror jag dom stannade hemma en dag för att de kände sig lite krasslig?
Rätta mig om jag har fel, men vart är vi påväg, egentligen?!

Det var nog bara det jag hade på hjärtat..
Tack för mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0