Hyllningsord, och ett stort förlåt.

Jag vill börja med att be om ursäkt, säga förlåt för saker som jag aldrig skulle ha gjort. Saker jag aldrig skulle ha sagt. Saker som man helt enkelt inte säger.

Jag vill säga förlåt för att jag varit den dotter jag varit, inte för den mamma du varit. Du gjorde så gott du kunde, men det räckte inte riktigt ända fram.

 

Jag vill säga förlåt för alla saker som jag sagt till dig när jag varit elak och arg.

Jag vill säga förlåt för alla saker jag gjort mot dig när jag varit elak och arg.

Jag vill säga förlåt för alla gånger jag sagt onödiga saker.

Jag vill säga förlåt för alla kvällar jag inte var hemma.

Jag vill säga förlåt för alla gånger jag inte svarade på telefonen när du ringde och var orolig.

Jag vill säga förlåt för alla gånger jag inte brydde mig.

Jag vill säga förlåt för all nonchalans jag visade.

Jag vill säga förlåt för alla gånger jag talat illa om dig.

Om jag kunde säga förlåt till dig så skulle jag säga det nu, jag skulle ha sagt det för länge sedan.

De lilla ordet – förlåt- , det är inte så svårt att säga när man gjort något som är fel, och jag ångrar att jag inte sa det så många gånger som jag hade velat säga det till dig. Jag vill samtidigt hylla dig och alla minnen vi har tillsammans. det var du och jag mamma, vi mot världen.

Mamma, för mig var du den enda, oavsett hur jag behandlade dig, oavsett vad jag sa till dig, oavsett hur jag gjorde emot dig. Du var min mamma, den enda förälder jag hade och den jag älskar högst på jorden. Du var den som alltid lyssnade, den människa man alltid kunde vända sig till och som alltid lyssnade på det man hade att säga. Jag vill tacka dig för att just du var min mamma, för att du stod ut med mig och formade mig till den människa jag är idag. Trots allt vi gick igenom så var vi båda kämpar, ibland stretade vi åt olika håll och ibland slog vi oss ihop. I slutet kämpade vi tillsammans, hela vägen ut. Men det räckte inte riktigt till. Jag saknar dig mer och mer för varje dag som går. Jag skulle vilja prata med dig och få röra dig igen. Min älskade mamma.

Mamma, förlåt för att jag varit den jag varit. Tack för att du alltid funnits! Jag älskar dig nu och föralltid, tills mitt hjärta slutar att slå. // Lilldotra

 

 

Ta vara på varandra så länge ni bara kan, för mig och min mamma var tiden tillsammans för kort och jag glömde bort att säga alla de saker jag egentligen ville. Jag glömde många gånger bort att säga till henne hur mycket jag älskade henne och uppskattade henne. Men det kommer en dag för alla att upptäcka att den man älskar mest på jorden försvinner. Min dag har redan varit och jag ångrar mig djupt. Ta vara på varandra och berätta för varandra hur mycket ni egentligen uppskattar varandra. Tack för mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0