Funderingar.

Kollade nyss på lite gamla inlägg som jag har gjort här i min blogg och insåg att jag faktiskt mer eller mindre skrivit blogg sedan jag och Rickard vart tillsammans. Men vad mycket det är som faktiskt har hänt i mitt liv sedan dess, och på väldigt kort tid (iaf enligt mig).
Många vänner har tillkommit främst genom mitt nya jobb och sedan jag började på universitetet.
En del mindre viktiga vänner har försvunnit från mitt liv,
Andra vänner har man bara kommit ifrån och skänker en tanke ibland,
en del "vänner" har jag själv valt att inte umgås med längre.
Min livssituation har förändrats, jag gick från att vara en trygg människa i en familj och trivdes med att ha 2 mammor, 1 pappa och 3 bröder, ni som vet historian vet ju.
Jag har fortfarande min familj att luta mig emot, men jag saknar en stor bit då min älskade mamma försvann från mig.
Nu har jag lyft mina vingar och begett mig ut i den vida världen, eller iaf till Ånge där jag helt plötsligt blivit sambo och stormtrivs med det!
Jag har nu inte längre gymnasiet att luta mig tillbaka mot där man mötte sina vänner varenda dag, utan har nu ett "vuxet" liv, där det är upp till var och en av oss att hör av sig till varandra.
En del vänner har flyttat och lyft sina vingar mot en annan destination, men man försöker så gott det går att få ihop kontakten med allihopa.
Jag har nu mera ett jobb och tjänar faktiskt pengar, jag kan se mig själv som anställd och student, och lyckas faktiskt någolunda med att kombinera de båda sakerna.

Alla saker som har försvunnit från mitt liv och som tillkommit vet jag har skapat mig till den jag är idag.
Många uppfattningar finns det säkert om mig, det tvivlar jag inte en sekund på.
Men vem bär egentligen på sanningen och den mest korrekta definitionen av en människa?
Jag personligen som individ, eller de människor som finns omkring mig?

Vet inte om ni blir nå klokare av mitt inlägg, kanske har det nått ut till någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0