Det dåliga samvetet trycker på..

Var som sagt ner till Ljungaverk förut för att gå igenom lite saker i mammas förråd, se vad som ska vara kvar och inte. Därav kommer mitt dåliga samvete, jag har så svårt att slänga saker efter min mamma.
De enda sakerna jag har kvar efter henne i fysisk form, de slänger jag eller har nerpackat, en del saker har jag såklart framme och så.
Det känns bara lite konstigt, men mamma lever i mig och med mig varje dag.

Var ner idag på begravningsbyrån för att prata ang. fakturan till begravningen.
En person har genom telefon till sociala lovat att ta bort en del av fakturan som jag frånsagt mig från början, men att hon sedan befinner sig på begravningen betyder det att det är mitt fel?
Ska jag behöva betala för något som jag inte ens ville ha och som jag sa från första början att jag inte ville ha?
Men hon skulle kolla över saken och sedan återkomma, trots att hon för flera månader sa till en handläggare på soc att den skulle strykas!
Men man ska ju inte bli brydd, det är ju inte första gången som man hört någonting om att begravningsbyråer tar mer betalt än vad de egentligen ska.
Hur fan kan man dra nytta av en annan människas sorg?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0