Så var veckan slut igen..

Helgen har varit hellugn och jag och Rickardson har bara varit hemma och myst :) I fredags var ju som sagt Astrid här med oss och kikade Idol och busade som vanligt :P Och igår var jag och Mr.R bara hemma och myste och kollade film :) Mysfaktorn var hög och det var så skönt att bara vara hemma utan att jag sprang runt som en galning och plockade med massa olika saker :P Idag var jag och kollade på innebandy och träffade massa goungar där :) Helroligt var det :) Sen så bar det av hemåt och jag gjorde pasta carbonara åt mig och Mr.R och det var lika omtyckt som vanligt :P Igår så bjöds det på morotsstuvning, korv och potatis på centraltorget 4a ;) Och det var också väldigt omtyckt. Sen jag har jag mest sprungit i trappor idag tycker jag, vi har tvättstugan idag och det är ju lika roligt som vanligt .. ;) Men det är skönt när det är gjort :)

Jag insåg förut idag att jag inte vill ha julafton, jag vill inte behöva fira jul utan min mamma. Utan att hon finns där. Kommer med sin taxi och vi måste specialanpassa bordet för att rullstolen ska få plats, hjälpa henne med det hon behöver hjälp med, skjutsa ut henne så hon får röka och tillsist ge henne den varma "Jag-älskar-dig-Mamma-hoppas-du-haft-en-bra-julafton-kramen" den varma kramen och sen stå ute och vänta med henne när hon rullas in med rullstolen i taxin. Jag kommer verkligen sakna min Mamma lite extra mkt den dagen, lite mer än alla andra dagar och jag vill inte ens tänka på hur stor saknaden kommer att vara då.

Jag saknar dig mer och mer för varje dag som går Mamma, men jag försöker ta varje dag som den kommer. Annars skulle jag aldrig orka med saknaden efter dig. Den djupa, hårda, starka saknaden, som sliter mitt hjärta itu varje gång.

Jag älskar dig<3<3<3

"Mi amado Madre"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0